Søværnetsdag 9 maj

FormandenPosted by Formand 26 Apr, 2018 11:05:44

Fregatten Jylland vil gerne invitere foreningens fane og repræsentanter fra foreningen til at deltage i Søværnets dag onsdag den 9. maj i Ebeltoft og på Fregatten Jylland.

Det har været en mangeårig tradition, at markere Søværnets dag og årsdagen for ’slaget ved Helgoland’ i 1864 ved musik, opvisning og taler den 9. maj.

I år bliver desværre nok sidste gang, at Søværnet deltager, hvorfor vi håber, at så mange foreninger som muligt, vil deltage i arrangementet.

Program (ca. tider): 11.00 Søværnets Tamburkorps marcherer fra Sundhedshuset 11.20 Tamburkorpset modtages af Faneborgen på Torvet, hvor der musiceres 11.35 Tamburkorps og Faneborg marcherer til Fregatten Jylland 11.55 Taler ved Kommandør Gorm Bergqvist og formand for Fregatten Jylland Tommy Bøgehøj 12.15 ’Dansk Løsen’ – kanonsalut fra Bastionen 12.30 Skipperlabskovs på batteridækket. Søværnet er vært.

Foreningen bedes melde deres deltagelse til Paul Erik Christensen pec@Fregatten-jylland.dk med oplysning om antal faner og repræsentanter, der også kan besvare eventuelle spørgsmål

Med venlig hilsen Fregatten Jylland

Lars H. Olsen Direktør