Fregatskydning

SkyttelavetPosted by Skyttelavsformand 27 Aug, 2018 21:13:31
Lørdag den 25 August, blev der som tidligere skrevet afholdt fregatskydning. Grenaa Skyttekreds havde stillet deres baner til rådighed og selve skydningen gik helt planmæssigt. Efter der var affyret 355 skud, blev krudtkammeret ramt og den nye fregatkaptajn fundet. Den afgående fregatkaptajn Henrik Møller måtte aflevere regalierne til Søren Holck, som jo også er Skyttelaugsformand. - Resultaterne ser i øvrigt således ud. - Store Bram - Claus Jensen, eget skud. -- Fore Bram - John Christensen, eget skud. -- Berginen - Bent Nielsen for Lars Meyer. -- Store Mærs - John Christensen, eget skud. -- Fore Mærs - Gert Christensen, eget skud. -- Blænd Sejl - Jørgen Holm, eget skud. -- Mesan - Sonja Kirk, eget skud. -- Storsejl - Jørgen Holm, for Lars Meyer. -- Fok - Henrik Møller, eget skud. -- Krudtkammer - Søren Holck - Fregatkaptajn.
Skydningen sluttede ved 15:30 tiden. --- Til aften mødtes skytterne med påhæng til spisning. Der skal rettes en tak til Sonja Kirk, som havde krereret maden og også som fotograf. Efter spisningen var der lotteri og ellers selskabelig samvær. Alt i alt en virkelig god aften.